Παρασκευή 1 Δεκεμβρίου 2017

οι γυναίκες ανασήκωσαν τις φούστες τους

Με κάθισαν κάτω και μούδωσαν τρία χαρτιά: "τ' αστέρι, ο κρεμασμένος" κι ο "αυτοκράτορας". Αυτοί που ήταν κοντά μου, κοιτούσαν το παιχνίδι πάνω απ' τον ώμο μου και γελούσαν.
Ο γκρουπιέρης ανάγγειλε τ' αποτελέσματα και μοίρασε τα κέρδη. Αυτοί που ήταν δίπλα μου, γέμισαν τις τσέπες τους με τα μειράδια πούχαν κερδίσει. Οι γυναίκες ανασήκωσαν τις φούστες τους για να μπορέσουν να τους προφτάσουν. Γελούσαν τρανταχτά. Πολλές με δαχτυλόδειχναν κιόλας.
Τέλος ο γκρουπιέρης κραύγασε: "Η γενική κλήρωση: τ' αστέρι, ο κρεμασμένος κι ο αυτοκράτορας κερδίζουν τον μεγάλο λαχνό".
Οι γυναίκες μ' άρπαξαν στα χέρια και μ' έσυραν μπροστά στον γκρουπιέρη. Εκείνος μου είπε: "Πηγαίνετε σ' αυτό το δωμάτιο, εκεί θα σας παραδώσουν το δώρο του μεγάλου λαχνού". Και προσπάθησε να καταπνίξει το γέλιο του. Όλοι με κοιτούσαν και ξεκαρδίζονταν.
Οι δυο γυναίκες, μ' έμπασαν σε μια σάλα, μ' έδεσαν στο καβαλέτο κι άρχισαν να κόβουν μικρά οστέινα κομμάτια απ' τα μπράτσα και τις γάμπες μου. Μου δήλωσαν γελώντας:
"Είναι για να μικρύνεις, είσαι ακόμα πολύ μεγάλος".

Fernando Arrabal, "Η Πέτρα της Τρέλας", Αιγόκερως 1983 (μετάφραση Ανδρέας Ταρνανάς)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου